2011/07/24

根津・谷中を散策してきました。

なんとも風情のあるよい街でした。
 It was a nice town with a taste.


谷中霊園も緑深く爽やかでした。
Yanaka Cemetery was a fresh deep green.


英国製のMiniもなかなか似合います。
The scenery looks good British-made Mini.


猫の多い街ですが招き猫もいっぱい!
There are a lot of cat's town, Lucky cat (Maneki-neko)and also many .


どうぞ!良い人とお金を招き入れてくださるように!
I hope. Welcoms people & fortune, Welcomes money.



とても歴史を感じる立派な建物ですがすでに周りはすべて新しくなっています。
少し寂しさも感じる風景でした。
This is a historic building. But all around the new.
I felt a little melancholy.


インターネットや電子メールが主流の時代ですが...これもよいのでは!
High-tech communications is now mainstream, but this method would be very good.


懐かしさを感じる路地裏横丁..
Feel of nostalgia backstreets


富士見坂横の日曜雑貨屋さん、なんかいい感じのお店でした。
Hill half a century ago could have seen Mount Fuji, with an atmosphere grocery of nearby.


谷中銀座は活気があってとても賑やかです。
Yanaka Ginza is very busy with lively.


こういう路地裏あまりみなくなりました。
I can not see such a little backstreets recently.


わんちゃんも行き交う人々を見て楽しそう!?
The dogs were so fun watching people come and go.


看板猫さん!?
 Cat invites guests!?


キャッチセールスならぬキャトセールス?
This is exactly Catch Sales. Cat Sales are still good?


猫のいる街の風景..素敵!
 I like the cat's views of the town.


なぜか?大きなヒマラヤスギ....千代の富士の仏像があるお寺の境内にありました。
The reason I do not know there was a large cedar.
The location of the temple there is a statue of a sumo wrestler Chiyono Fuji



ギャラーリー猫町の階段
Gallaly NEKO-MACHI (Cat Town) entrance stairs


こちらもある意味看板猫ですね。
This is also part of the sign?


夕方の富士見坂、道路にいっぱい子供の落書き...これまた懐かしい...
Fujimisaka evening
Children's graffiti filled streets ... old ... It also



とても懐かしくなんかほっとする街並み散歩でした。
This walk was a very good experience.
This place can be seen in the special historic street in Tokyo.
Feel nostalgic landscape will enrich your mind.

0 件のコメント:

コメントを投稿